Festivals de rockabilly i psychobilly

El darrer hivern es va fer públic que els festivals de rockabilly i de psychobilly no es tornarien a celebrar a la Fàbrica Llobet per no complir amb l’ordenança de soroll.

Al no ser possible acordar amb l’empresa organitzadora un nou emplaçament, Pineda va acollir la celebració dels festivals, ara els nostres veïns de Pineda denuncien que l’Ajuntament els «imposa» concerts davant de casa que no els deixen dormir.

Molts d’aquells que ens van criticar per aquella decisió ara ens estan donant la raó.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Calella i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Festivals de rockabilly i psychobilly

  1. Josep Basart ha dit:

    D’entrada, estic d’acord que hi ha determinats festivals que provoquen molèsties per soroll…, sobretot perque els horaris arriben a límits que no permeten que els veins descansin. També pel comportament incívic d’alguns -no tots-, els participants. Ara bé, cal tenir en compte que Calella no es pot permetre el “luxe” d’anar perden activitats que porten persones a Calella i que gasten als hotels, als comerços, als bars i als restaurants. L’impacte econòmic que això suposa és alt. Per tant, crec que el que s’havia de fer era regular els horaris (limitar l’horari d’acabament i el nivell sonor de les actuacions). Evidentment, si els organitzadors no accepten aquestes condicions, aleshores si que es pot prendre la decisió que s’ha pres. Tot plegat suposa que s’havia de fer una negociació més intensa i amb voluntat d’arribar a un acord.

    Insisteixo en que el que ha passat a Pineda dóna la raó al govern de Calella, però no sempre pot ser que sigui així, i tampoc ha de servir de model per dir que “no” a totes les propostes que arribin a la ciutat.

    Per tant, ara poden estar tranquils d’haver pres una decisió encertada, però demano prudència de cara al futur i que hi hagi una negociació amb voluntat d’arribar a acords, no per sistemàticament rebutjar qualsevol proposta de portar gent a Calella.

    Som una ciutat turística i aquest fet comporta que hi hagi gent, que hi hagi activitats i accions multitudinàries que, inevitablement, comporten un cert nivell de molèsties. `

    JBP

  2. Anònim ha dit:

    El que és trist és que a Calella encara no es tingui una sala polivalent en condicions on poder realitzar actes, sense molestar els veïns.
    La fàbrica Llobet, és acusticament patètica, i sinó recordeu l’Aplec d’aquest any.
    No tenim un teatre en condicions i en canvi tenim gent disposada a fer musicals, sarsueles, concerts… i que s’han d’espavilar com poden.
    A veure si assumim la realitat i us adoneu que a la Fàbrica Llobet li cal una inversió forta per a condicionar-la com cal, i no quatre cursos d’inserció laboral per a que arreglin finestres i la pintin una mica.
    Espavileu!!!

  3. Pilar Rocafort ha dit:

    Benvolgut/a,
    Som plenament conscients de la situació les mancances a la Fàbrica Llobet, tant a la sala polivalent com en altres espais . Quan parles de “quatre cursos d’inserció laboral” , suposo que et refereixes a l’escola taller: si és així, només aclarir que la tasca que va dur a terme l’escola va ser justament fer tot el projecte de rehabilitació; tasca, per tant, de força importància
    A la fàbrica hi ha moltes coses per resoldre, però crec que la primera és tenir un pla d’usos consensuat de tot l’espai que ens serveixi com a guia a l’hora de redefinir els usos existents, rehabilitar els espais que estan en funcionament i preveure els nous usos en les parts que encara no estan reformades. Com a primer pas, hem iniciat amb el suport de la Diputació, un pla d’equipaments culturals de Calella que , tot i no ser un pla d’usos de la fàbrica, sí que apuntarà línies generals d’actuació. La continuació lògica d’aquest pla d’equipaments és el pla d’usos només de la fàbrica. Des de fa un temps, estem en converses amb Diputació i Generalitat per trobar el suport necessari per a tirar-lo endavant i, alhora, prioritzar les actuacions de millora de les instal.lacions i buscar-ne els recursos necessaris (que ho són). L’ajuntament és conscient de les mancances, però també és conscient que necessitem recursos per a solucionar-les i, abans de demanar subvencions i ajudes, necessitem un bon projecte fonamentat en un bon pla d’usos.
    Gràcies pel teu comentari

  4. Eduard B. P. ha dit:

    Pilar, amb aquesta resposta “ja ho has dit tot”. A veure com expliques als teus comapanys geganters que el Gegant Rock d’aquest any s’ha d’acabar a l’hora en que la gent i va. Si no sabeu dimitir, com a minim sortiu d’aquest govern patetic amb dignitat.

  5. Anònim ha dit:

    No es pot ser més patètic; tenir uns festivals en la ciutat durant gairebé 10 anys que contaven amb la simpatia dels seus habitants i que generaven un gran impacte econòmic a part del de la premsa internacional especialitzada i quan es veuen obligats a traslladar-se el poble del costat, esperar amagats com rates per a justificar haver llençat per terra tot el ja esmentat.

    Els festivals posaven a Calella entre ciutats tan importants com Les Vegas o Londres i una cita obligada per a persones de tot el planeta, des de Japó fins a Austràlia i en tots aquests anys, vostès des del consistori no es van dignar ni a organitzar un servei de recollida d’escombraries especial deixant als promotors abandonats a la seva sort any rera any pero ells van resistir i van crear uns esdeveniments únics en aquest país.

    Com es pot al·legar que els festivals generaven molèsties com ara el soroll quan eren ja molts els anys en els quals es venien celebrant a la Fabrica que es troba enmig de la població sense que ningú presentés queixes o sense que les mateixes fossin significants o no tan significants com per a permetre la celebració dels festivals any rere any?

    A qui pretenen enganyar?

    Quina diferència havia entre les atraccions de fira de l’any passat i les quals havien de venir aquest a la fira com per a prohibir-les?

    Ja queden poques coses per carregar-se però al… temps

    Vostès sabran però la gent no és ximple, 9 anys de festivals un rear l’altre i sobtadament eren perillosos per a la població! És de riure.

    L’única veritat és que els mateixos organitzadors dels festivals, que són dos diferents per més que s’obstinin a barrejar les coses, van avisar ja en el 2006 que per al 2007 necessitaven una alternativa a la Fabrica perquè de cap manera volien molestar als nous veïns que s’instal·larien en els nous habitatges que s’estaven construint just al davant, durant tot el 2006 se’ls va marejar amb la promesa d’una carpa en la qual fer els festivals, després a última hora se’ls va denegar com se’ls va denegar el Pavelló poliesportiu, el camp de futbol o totes les alternatives que ells van presentar perquè els festivals seguissin a Calella en igual harmonia amb els veïns que fins a llavors.
    El festival del 2007 es va celebrar de nou en la Fabrica per imposició de l’ajuntament; o això res; i quan a algú que ha invertit uns 40000 euros se li diu això no té més remei que agarrar-se al que hi ha. Els festivals es van anar de Calella, NINGÚ ELS VA FOTRE FORA, es van anar solets i es van anar per no ser una molèstia per a ningú com no ho havien estat en tants anys però si ho serien en els següents si no havia col·laboració com no la va haver.

    Això és una falácia com una casa: “Molts d’aquells que ens van criticar per aquella decisió llaura ens estan donant la raó.” La decisió no va ser per part de vostès sinó dels responsables dels festivals, van avisar que haurien d’anar-se per a no ser una molèstia i vostès no van moure un sol dit per a impedir-lo, gens… zero….

    Són vostès patètics.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s