Em sobren raons per votar Esquerra

Perquè no vull que aquest país caigui novament a les mans dels que se’n van a dormir somiant Macià i es lleven cada dia exercint de Cambó. Perquè em sento orgullós de la tradició obrera i popular que representa Lluís Companys i que tant avorreixen els nacionalistes d’ordre i l’independentisme efervescent. Perquè no vull sota cap concepte que el tercer partit d’aquest país sigui el PP. Perquè no em sedueixen aventures messiàniques i em revolten les lliçons de dignitat d’aquells que fa quatre dies votaven per l’Estatut retallat.

Perquè vull que el meu vot compti i no sigui testimonial o que acabi a la brossa. Perquè Esquerra es el partit que ha votat sempre el meu pare, la meva avia fins el dia que es va morir, la meva besàvia i pel que va morir el meu besoncle com a voluntari de la Columna Macia-Companys. Perquè es el partit que ha fet possible recuperar les restes i la memòria de tants voluntaris republicans i oferir-nos un lloc on deixar un ram de flors i recordar els nostres familiars. Perquè es el partit que ha mantingut viva la flama de la República, perquè són els hereus d’aquells que ens va fer viure un somni i que han escrit les pagines mes apassionants de la historia del catalanisme. Perquè són els que van pagar amb la mort i l’exili el seu compromís militant mentre els rosegaaltars doblegaven els genolls davant el franquisme o es feien d’or afavorits pel nou regim.

Perquè em sento d’esquerres, d’aquesta esquerra no dogmàtica que sap eliminar l’Impost de Successions per a les rendes populars i mitjanes però que les manté pels mes acabalats. Perquè el meu es un catalanisme de destí i no d’origen, un catalanisme que suma i no que resta, perquè n’estic tip dels oportunistes, fart de la demagògia i les apel·lacions suades, de les crítiques viscerals i interessades, dels que tenen molta pressa i capendreça. Perquè malgrat tots els errors o mancances es Esquerra Republicana de Catalunya el partit que va oposar-se a la Constitució Espanyola, el que va dir no a la Constitució Europea, el que va plantar cara a la nefasta Llei de partits, el que va saber assumir el mandat de les seves bases i votar en contra de l’Estatut paupèrrim pactat per Mas i Zapatero.

Perquè és el partit que ha fet possible que avui els catalans siguem conscients que Espanya ens roba, que patim un espoli econòmic sense parangó. I ho ha fet bregant en solitari durant anys i panys quan els que ara se n’omplen la boca se’n fotien, en el millor dels casos. Perquè es el partit que te prou nassos i determinació per haver fet una Llei del cinema i enfrontar-se a les majors i al gremi d’exhibidors mentre altres els reien les gràcies o denunciaven la imposició del català. Perquè es un partit que ha passat pel Govern i que en surt immaculat, que com deia aquell “haurem fotut la pota pero no la mà”, que no salva el cul de les concessionàries d’autopistes a Madrid, que no el festegen ni les constructores espanyoles ni els lobbies nuclears.

I votaré Esquerra perquè em dóna la gana, perquè es el que em demana el cos, perquè sóc república, d’esquerres i independentista. I perquè anhelo deixar de ser-ho, perquè tinc ganes de dedicar el temps al que em vingui de gust i deixar de neguitejar-me per aquest país.

Sergi Sol

FacebookAdd to Facebook
Aquesta entrada ha esta publicada en general, independència. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

